اعتقاد مرد اصفهانی به امامت امام هادی علیه السلام

فرهنگی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
سلام علی آل یس سلامی چو بوی خوش آشنایی به وبلاگ صبح امیدخوش آمديد
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



مفيد ترين مطلب را انتخاب كنيد.


اعتقاد مرد اصفهانی به امامت امام هادی علیه السلام

از مردی از اهالی اصفهان به نام عبدالرحمان که معتقد به تشیع بود، پرسیدند: چرا امامت امام هادی علیه السلام را پذیرفته‌ای؟

پاسخ داد:من صحنه ای را دیده ام که باعث شد به امامت امام هادی علیه السلام ایمان بیاورم:
من مردی فقیر بودم و اهالی اصفهان از من به دلایلی نزد متوکل، خلیفه عباسی شکایت کرده بودند.
روزی کنار قصر متوکل بودم که شنیدم متوکل امام هادی علیه السلام را احضار کرده است.
از مردمی که آنجا بودند پرسیدم:این مردی که احضار شده کیست؟
گفتند:«مردی از خاندان امام علی علیه السلام است که شیعیان به امامت او معتقد هستند.»
من با خود گفتم:از جایم حرکت نمی کنم تا او را ببینم.
مردم دو طرف مسیر، منتظر امام هادی ایستاده بودند که دیدیم سواره‌ای می‌آید. چون او را دیدم محبتش در دلم افتاد، و دعا کردم خداوند شر متوکل را از سر او دور سازد.


در این حال آن امام در حالی که به یال اسب خویش نگاه می کرد و توجهی به راست و چپ نداشت، جلو آمد و نزدیک من که رسید فرمود:
خداوند دعایت را مستجاب کند و عمرت را طولانی و مال و فرزندانت را زیاد فرماید.

پس از آن به اصفهان برگشتم. خداوند ثروت فراوانی به من عنایت کرد و اکنون تنها داخل خانه‌ام یک میلیون درهم سرمایه و ده فرزند دارم و تا به حال هفتاد و اندی عمر کرده ام.
آری، من معتقد به امامت مردی هستم که آنچه را در ذهنم بود دانست و خداوند دعایش را در حقم مستجاب فرمود.

منابع:
بحارالانوار، ج 50، ص 141، شماره 26، از کتاب خرایج.





:: موضوعات مرتبط: دین و زندگی 11 , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صبح امید و آدرس tagbakhshiyan1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 1220
:: کل نظرات : 3317

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 22

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 58
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 389
:: بازدید ماه : 6357
:: بازدید سال : 26027
:: بازدید کلی : 327733

RSS

Powered By
loxblog.Com